BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 2 October 2012

Morning Sickness, Afternoon Sickness & Evening Sickness?

Bismillahirrahmanirrahim...
3 Oktober 2012 (Rabu)
 
 
Morning sickness mula melanda diri ini... Pagi-pagi masuk toilet nak gosok gigi pun wek, tengah duduk-duduk kat ofis pun wek, petang-petang pun wek, malam-malam pun wek.... Tapi aku perasan kalau malam, lidah aku mula rasa pahit... kalau siang aku boleh makan dgn gembiranya, tapi kalau malam ada kurang sket nafsu nak makan... Sebab mulut rasa pahit... Hurmm..... Ini lah agaknya yang mama alami masa mengandungkan aku dan adik-adik aku dulu ekk... Semua rasa serba tak kena...
 
Hal makan, aku ok so far so good... Alhamdulillah... Time makan, aku makan... Pagi-pagi aku minum shake, pastu dalam 2 jam pastu aku mula makan heavy meal utk bfast, sbb pastu aku nak makan pill asid folic... Lately aku suka sgt makan kuetiaw, i'm no longer into mihun goreng.... Pastu untuk hilangkan loya-loya memanjang so aku bawak bekal buah dari rumah, skang buah yang wajib makan untuk hilangkan loya adalah buah jambu dan oren... Asal loya, aku makan buah, sebab aku tak nak makan asam or jeruk, orang kata tak bagus untuk baby....


 
Pastu normally lunch aku akan makan nasik, lauk aku prefer Ikan dan sayur... Nasik aku dah cuba kurangkan sebab aku takut nanti time nak bukak buku periksa mengandung, kena marah sebab berat sangat... Kudap-kudapan lak aku sediakan biskut atau roti.. So dalam 3-4 jam pas makan mesti dia lapar semula... Time nie dah tak fikir pasal nak kira kalori lagi, time lapar je aku mesti makan.
 
Time malam lak, kadang-kadang tapau makanan macam Nasi Ayam Penyet ke, kuetiaw goreng ke takpun aku makan biskut cicah Milo.... Yang aku perasan pas waktu Maghrib aku selalu letih dan ngantuk sangat... Kalau terjaga tengah malam mesti rasa laparrrrr sgt.... So apa pun kena minum at least secawan Milo... Baby dalam peyut nak membesar ye... :) Comel... Asyik nak makan jer kamu ye :) Mama harap kamu sihat ye di dalam tu... Jgn notty2 ye syg :) Lagi beberapa bulan InsyaAllah kita jumpa ok 'My Joy'. I love You.....

0 comments: