BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 30 October 2012

Hari Yang Sungguh Touching... Sobs!!!

 
 
Bismillahirrahmanirrahim
Today is Tuesday October 30, 2012
 
 
Oleh kerana pil Folic Asid dah abes, so kena lah paksa+rela pegi ke klinik panel UTM untuk amek.  Di samping tu, nak gak mengada-ngada mengadu kat doctor tentang back pain yang agak teruk (kadang2 sampai nanges aku dibuatnya menahan).  Aku pun nak tanya ada tak pil yang boleh tahan or hilangkan muntah-muntah yang agak kronik ini.  Sebab orang lain Morning Sickness je, aku lak x mengira masa, nak morning ke, afternoon ke everning ke, whenever yang dia mau uwek-uwek so ikutkan je lah....
 
 
Ok nak citer pasal Klinik Keluarga nie.. Aku baru tukar panel klinik nie, sebab untuk periksa mengandung aku lebih suka kalau doctor pempuan yang check aku, so kalau nak scan ke apa ke senang, tak la segan sgt... Doctor nie namanya Dr. Roszalina, orangnya baik, aku masuk siap salam dgn aku, tapi beliau agak tegas orangnya.  Segala pertanyaan yang aku ajukan tak sangat dilayannya, cuma ayat yang berulang-ulang yang dia cakap "biasalah orang mengandung memang lah muntah-muntah" Owh oklah, aku faham doctor tak kasi aku ngada-ngada sangat kot... Tapi aku bukan ngada-ngada ok, aku mmg mabuk agak teruk... Minyak Cap Kapak, Minyak YuYi dan Vicks merupakan perfume yang terhebat pada pandanganku kini huhuhu sedih!
 

Ok pastu aku cakap dengan doctor tu boleh tak nak scan.. Oklah so nie 2nd time aku scan perut aku, first time masa nak confirmkan aku pregnant last month.  So kali nie best sangat, tak sangka, aku dapat tengok baby dah gerak-gerak, comelnya... Tangan dan kaki dia gerak-gerak, cutenya My Joy.... You're so beautiful syg... Mama tak tau lah kamu dah ada jantina atau belum tapi whatever it is Mama tetap syg kamu ok! Asalkan kamu sihat dan sempurna... InsyaAllah..... Amiiin..... Doctor printkan pic scan tu.. Meh aku share kat sini tapi x tau lah korang leh nampak dengan jelas tak baby nie.... Masa tengok pergerakan baby tu, tanpa sedar air mata aku mengalir... Sebak sangat.. Hubby aku tak ajak masuk pun, dia tunggu kat luar... Alahai ruginya hubby tak dapat tengok sekali.... :(
 
Selesai semua, aku pun keluar.  Doctor kasi aku pill Folic Asid dan pill Tahan Muntah (kalau perlu).. Pembantu klinik lak kasi susu ibu mengandung (menambah koleksi susu free aku, minumnya tak jugak, jarang-jarang aku minum susu nie).  Takpelah nanti dah ok, aku minum lah susu nie berkoyan-koyan :D
 
 Oh ye! Untuk menghilangkan mabuk-mabuk dan muntah-muntah so aku suka makan buah limau yang manis nie dan Tea Mix Herbalife Lemon Flava... Yummy sungguh!  Harapan aku semoga first trimester ini cepat berakhir dan mabuk-mabuk segera hilang... Amiiin....


 
 
 
 

0 comments: