BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday 13 September 2012

Simptom-Simptom Orang Pregnant

 
 
Bismillahirrahmanirrahim....
 
 
Walaupun aku lom gi check kat klinik lagi, rasa-rasanya semakin hari semakin obvious simptom2 orang pregnant ada kat aku nie.
 
Selain badan aku yang semakin mengembang dan membesar sebagai johan, ada several simptoms yang ada kat aku.
 
 
1)  Badan aku panas (malam tido pakai aircond pun tetap rasa berbahang, so rasa serba x kena) kalau  nak peluk hubby pun dah rasa x best sbb badan aku panas... perut aku pun panas.. sebelum tido aku selalu nak minum air kosong...
 
2) Apa yang aku suka, dah jadi x suka.. Apa yang aku x suka, dah jadi suka lak.  contoh : dulu aku x suka air Milo, now aku rasa Milo mmg hebat rasanya! dulu aku suka makan mihun, now dah kureng. Nasik pun aku dah makan macam kemam2 je, dah ilang nikmat sedapnya nasik... pastu now aku suka makan benda masam2, padahal dulu x suka... Aku pun dah kurang selera minum shake, tapi aku tetap amik sekali masa bfast.
 
3) Kuat buang air kecik (dulu kuat gak, tapi leh kontrol, now susah nak control)
 
4) Mual-mual (especially pas makan)
 
5) Badan cepat penat (paling best bila dapat baring.. Owh alangkah indahnya dunia!)
 
6)  Breast makin besar dan menegang dan rasa makin berat
 
7) Perut pun dah makin besar (padahal baru bape minggu)
 
8)  Muka dah x runcing hehehe...
 
Yang lain2 tu x ingat dah.. yang aku ingat aku mmg boleh makan tapi dah ilang dah rasa sedap sgt tu...
 
ok stop dulu.. Lain lain aku sambung lagi ekk.... Kepada bakal2 ibu tu harap korang jagalah ye kandungan korang di awal kehamilan nie... Macam tu lah yang kawan2 aku selalu pesan kat aku... Ok see ya!

0 comments: