BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday 10 December 2012

2nd Check Up @ Pusat Kesihatan UTM

Bismillahirrahmanirrahim
 
 
Oleh sebab mood untuk update blog semakin merudum so biasanya kalau rajin aku akan update mana2 yang dah missed.  Oh ya! My 2nd visit (check up) adalah on 6 Disember 2012.  Hari tu adalah hari Khamis dan of coz la ramai ibu mengandung yang turut sama hadir untuk wat check up kandungan masing2...
 
Hubby temankan aku sepanjang check up... Macam biasa kena la fasting pagi2 sbb nak check darah/gula... Alhamdulillah so far so good, doc x cakap apa2 yang merisaukan.  Yang bestnya masuk nie dah 2 kali aku diperiksa oleh Doc yang baik dan peramah iaitu Dr. Rozana... Dr. nie bagus, dia siap nasihatkan aku supaya rajin2 mengaji untuk rangsang pembesaran baby... Kata Dr. time nie (oh ye kandungan aku dah masuk 19 weeks) baby dah boleh dengar apa yang berlaku di sekelilingnya...
 
Sebelum tu lupa nak citer, semalamnya (5 Disember 2012) aku dengan hubby gi Klinik Keluarga untuk  wat scan sbb Dr. Klinik UTM nak tengok progress baby.. Kali nie yang duty is Dr. Aryani, she's so friendly.. Best sgt Dr. nie... Berbalik kepada citer scan baby tadi.. Alhamdulillah Dr. kata baby aku nyer progress yang sempurna... Yang best kan, masa scan tu baby gerak2 dan yang paling aku x sangka is dia facing aku kat skrin scan tu.. Subhanallah.. Kuasa Allah kan... Baby dalam perut tapi sangat bijak.. Macam tau2 je Mama dan Abah dia tengok tengok dia :)
 
Hubby terdiam jer sepanjang scan session tu :) Aku tau dia terharu dan happy tengok baby kitorang :) Semoga baby kitorang lahir dengan sihat dan sempurna sifatnya... Itu yang selalu aku mintak pada Allah....   Oh ye, my next appointment dengan Klinik UTM is on next week, tarikhnya kena check balik dengan klinik... Yang paling merisaukan aku lak Dr. Rozana bagitau nanti next appointment aku kena minum air glucose untuk pastikan yang aku xde kencing manis :(  And one more thing, Dr. Rozana dah gantikan pill Asid Folic dengan Pill Obimin.. Pill tu besar dan kaler pink... Aiyaaaa macamana nak telan pill nie.... :(
 
Oklah nti update lagi ye... Dah takde idea  nak tulis apa...
 



 

0 comments: